avagy mihez, mit igyunk?

2017. november 15. 10:42 - Szeszmeralda

Könnyű vacsora

media-share-0-02-04-e0a6f5fcce5684db1d899921049e172509e72f1f40a30b12f14246d02924a541-71269f8d-d0fd-4744-be8e-91a01367fd88.jpg

Sikerült megint találnom egy nagyon egyszerű és nagyon jó receptet, mindekinek csak ajánlani tudom! Én kb. három recept oldalt szoktam nézegetni, az első és az abszolút győztes mit gondoltok ki? Pontosan, Jamie Oliver. De esküszöm, hogy többet nem sokkollak benneteket vele!  A második a chiliesvanilia.hu, Mautner Zsófi blogja, aki talán sokatoknak a Lild háziasszonyaként lehet ismerős.  Mint ahogy Szél Tamás is, aki szintén a Lidl "arca", és ez a harmadik oldal amit nézek, a lidlkonyha.hu. Érdekes megnézni, hogy hogyan főz meg egy kaját Tamás, és hogyan Zsófi. Akkora különbség van aközött, ahogy a férfiak és a nők főznek! Otthon is megfigyelhető, a fiúk sokkal bátrabbak, kísérletezőbbek, jobban fűszereznek. Igaz az egész konyhát fűszerezik egyből, mert nem törődnek olyanokkal, hogy ne szórják mellé, és amikor szóvá teszem, azt a választ kapom, hogy: "most főzünk, vagy arra ügyelünk, hogy nehogy véletlen mellé menjen?" Ami őszintén szólva igaz, csak az én kis rendmániás lelkemnek ezt nehéz elfogadni. :-D És tök érdekes, hogy a legjobb szakácsok férfiak...mint ahogy a fodrászok is...hogy van ez???? 

Örömmel tapasztaltam, hogy egyre több barátom hív fel, hogy nem tudnék-e valami jó receptet mondani, vagy hogy ide, és ide mennek, milyen bort vigyenek? Tök jó dolog érteni a borokhoz! Igazán sosem tudtam, hogy mi szeretnék lenni, ha nagy leszek, csak amikor kapcsolatba kerültem a borokkal, akkor derült ki, hogy ez az! Igaz, csak egy művelt alkoholista lett belőlem, nem egy híres sommelier. :-D De ez rajtam múlott, annyira nem vonzott már 30 évesen az, hogy éjjeleket töltsek egy étteremben. (Mert kb.10 éve kezdődött a karrierem.) Így megmaradtam egy borüzletben, és otthon a magunk örömére főzőcskézek, és ajánlok hozzá bort. Sosem gondoltam volna, hogy ennyire megszeretem a főzést. Gondolom ti is hallgattátok elégszer az anyukátoktól, (most a lányokhoz szólok, feltételezem, hogy kevés fiú hallhatta ezt, és mégis, a legjobb szakácsok) hogy hogy fogsz megtanulni főzni, ha nem állsz mellettem a konyhában? Nos, szerintem főzni meg lehet magunktól is tanulni. Mikor én belefogtam, semmit, de semmit nem tudtam! De azért mindjárt egy francia hagymalevessel próbálkoztam! Hát legalább a wc jólakott aznap este... No, de  vissza a recepthez, pont ezt  ajánlottam az egyik barátomnak. Ez a recept Mautner Zsófitól van, olvassátok, és csináljátok meg, kb. egy óra alatt megvan.

Mustáros-tejszínes csirkemell pirított gombával:  A csirkemellet sózzuk, borsozzuk, nagy hőfokon egy serpenyőben arany szinűre piritjuk mindkét oldalát, aztán közepes lángon (én leszoktam ilyenkor fedni) még 10 percig sütjük.  Kivesszük egy tányérra, letakarjuk, hogy ne hűljön ki. Rakunk egy kis olajat a serpenyőbe, a negyedekre vágott gombát erőteljesen megpiritjuk, majd hozzáadunk kb. 3 dkg vajat, és visszatesszük a csirkét. Mehet bele a tejszín egy dobozzal, 2 evőkanál mustár. Pár perc alatt összefőzöd, amíg a tejszín besűrűsödik, éééés kész is van! De ami ezt a kaját igazán különlegessé teszi, az a következő: vékony karikára vágjuk a lilahagymát...haaaaaah, már azt hittétek, hogy elfelejek hagymát tenni bele, mi? Hááát neeem, nem, nem! Összekeverjük petrezselyemmel, egy kis porcukorral, ecettel, sóval. Én mondjuk csak a petrezselyemmel szoktam. Tálaláskor rászórjuk, és más dolgunk már nincs is, minthogy behabzsoljuk az egészet. Rizs illik hozzá, vagy meleg bagett és természetesen egy jó pohár bor! Vagy több pohár. De vajon milyen? 

Szokás szerint nézzük meg azt, hogy mi a legdominánsabb íz ebben az ételben? Mindig csak ennyit tartsatok szem előtt, mert ennyi a titok. Bár lehet ezt nem kellene mondanom, mert ha magatoktól is menni fog, akkor többet nem kértek segítséget! :-D Szóval itt a tejszínes, mustáros szósz az. De ha alaposabban megnézzük, inkább a tejszín, mert a mustárnak  szépen bele kell simulnia, és nem uralkodnia a többi íz felett. Tehát a tejszínhez kell bort keresnünk. Talán lelkes követőim emlékeznek arra, hogy egyszer már írtam arról, hogy milyen bor illik a tejszínes ételekhez. Nah, akkor tessék visszakeresni, azt azt inni hozzá. Persze csak viccelek.  A tejszín fő jellemzője a krémesség, ezért a bornak is ilyen karakterűnek kell lennie. Ezért mindenképp egy hordóban érlelt bort kell keresnünk hozzá, mivel a fahordó ad (többek között) krémes ízvilágot a bornak. Nos, általában a chardonnay-t, és a rizlinget, a szürkebarátot érlelik hordóban. Én ezek közül a chardonnay-t ajánlanám, szerintem ez passzol hozzá a legjobban. A másik jolly joker, amivel nem lehet tévedni, az a pezsgő! Természetesen a száraz. És tényleg nem csak az én mániám, egyre több sommelier ajánlja, hogy pezsgőt mindenhez ihatunk! Úgyis közelednek az ünnepek, igyatok sok, sok pezsgőt! Mi barátnőmmel augusztus óta írjuk, hogy hány üveggel ittunk meg, de nem mertem még összeszámolni....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://milyenbort.blog.hu/api/trackback/id/tr3613230157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
avagy mihez, mit igyunk?
süti beállítások módosítása