avagy mihez, mit igyunk?

2017. december 18. 11:10 - Szeszmeralda

Itt a vége!

de csak az évnek

champagneflutes2-20151010170252-r-w700-h700-q100-m1444492971.jpg 

Ne haragudjatok, hogy nem írtam, de így az év vége felé közeledve kicsit nálunk is több a tennivaló, emiatt nem olyan kreatív a kis agyam, le van merülve. Meg állandóan jönnek a vevők, és nem hagynak elmélyülni:-D. Hát hogy lehet így blogot írni? Most éppen egy kisebb fajta sokkot kaptam, az egyik vevőm kérte, hogy nézzek meg neki egy bort, hogy be tudom-e szerezni, és ha igen, mennyiért? Ez a Ráspi pincészet Máté cuveé bora, gondoltam, hogy nem lesz olcsó, de azért ez felülmúlta az elképzeléseimet! Hát legyen, leírom, hogy ti is kellőképp el tudjatok szörnyülködni....65 ezer forint egy palack! Kollégámnak ez az egy jó poénja van, miszerint: mi van ebben, színes tv?  Viccet félretéve, én nem tudom, hogy mi kerülhet egy borban ennyibe. Én értem, hogy hozamkorlátozás, tőketerhelés, stb. de szerintem túlzás. Vagy például itt a Dom Perignon pezsgő. Nincs akkora különbség a minőségben, mint az árban. Valószínű, hogy itt már az ember a márkát fizeti meg. De akkor is!!!! És ezek még nem is az igazán drága borok. Nem mondom, ha egyszer írtó gazdag lennék, akkor valószínű ezekben fürödnék, és tutti mindent megkóstolnék. A legdrágább bor, amit eddigi pályafutásom alatt ittam, az egy Baron Philippe de Rothschild és Robert Mondavi Opus one cuvee-je volt. Nem mondom, csodálatos műalkotás, (ahogy a neve is mutatja, hiszen az opus az művet jelent, csak hogy egy kis latintudással is hencegjek itt nektek.:-D) de ott sem éreztem azt a hatszor jobb minőséget, mint amennyi az árában megmutatkozott. De szerintem nem csak a borokról mondható el ez, a márkát meg kell fizetni. Gondolat vége.

Kinek mi fog a karácsonyi asztalra kerülni? Melegen ajánlom nektek az egy évvel ezelőtti írásomat, amelyben a karácsonyi ételekhez ajánlottam borokat:-).  Keressétek csak szépen vissza! :-) Nálunk tatárbifsztek lesz, ahhoz én biztos, hogy egy jó kis fűszeres, borsos cabernet franc-t fogok inni, méghozzá az Ikon pincészettől. Mostanában előléptek kedvenc pincészetemmé.  De aki nem kíván mellé  ennyire testes bort, akkor igyon hozzá egy pinot noir-t, vagy egy kadarkát. Én nem tudom, de nem igazán tudok megbarátkozni velük. Nekem túl könnyűek. Ugye a színük nagyon világos, mivel nagyon vékony héjű szőlőfajta mindkettő, így nem oldódik ki belőle annyi színanyag a héjon áztatás során. Emiatt nekem mindig a háziborok jutnak az eszembe. Tudom, hogy butaság. Pedig a pinot noir-ok a világ legnagyobb borai! Valószínű, hogy még nem ittam jót. Mivel ugye nem szeretem...micsoda ördögi kör! Ahhoz képest, hogy csak el akartam köszönni tőletek idénre, elég sokat "beszéltem". Szóval akkor elköszönök tőletek, mindenkinek nagyon nagyon kellemes, és békés ünnepeket kívánok, természetesen nagyon sok finom borral és még több pezsgővel. Nálam nem lesz hiány egyikben sem! Azért jó ez az időszak, mert a Hungária nonstop akciós!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://milyenbort.blog.hu/api/trackback/id/tr9413499527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
avagy mihez, mit igyunk?
süti beállítások módosítása