avagy mihez, mit igyunk?

2018. február 02. 12:19 - Szeszmeralda

Önmagam megcáfolása

steakhouse.jpg

Így február elején gondolom már igencsak elkéstem a Boldog Újév kívánással, nem? Hihetetlen gyorsan elteltek az ünnepek, egyáltalán nem éreztem az év végi leeresztést, kettőt pislogtam, és újra itt voltam! Ti is így érzitek? Remélem jókat ettetek és még jobbakat  ittatok, én először is annyit mondanék, hogy nem merek mérlegre állni, másodszor pedig azt, hogy az ereimben már tutti pezsgő folyik, mert karácsony óta rengeteget megittunk. Szilveszterkor evidens, hogy pezsgőt iszol, most volt a születésnapom, ott mi mást ihattam volna? De ennek ellenére még mindig nem unom! Sőt!

A pezsgőről jut eszembe, hogy minden évben karácsony előtt el szoktunk menni vacsorázni a főnökömmel, karácsonyi vacsora címszó alatt, ilyenkor mindig új helyeket próbálunk ki. Mondtam már, hogy ő is nagyon szereti a hasát, így nagyon jókat tudunk együtt kajálni. Most tavaly év végén nem jött össze, hanem csak a minap sikerült elmenni. De mivel ő is rendesen megerősödött a kilókat illetően, ezért kitaláltuk, hogy pezsgőt fogunk inni, mert ugye abban kevés a kalória. A prime steak house-ba mentünk, ez Budapest egyik legjobb steakese (ez de furán hangzik). Micsoda áltatás, azt gondolni, hogyha pezsgőt iszol, akkor nyugodtan falhatod a steaket, krumplit, nem hízlal! Ez olyan, mint aki a pörköltet light kólával issza, mintegy megnyugtatva magát, hogy ő mindent megtesz a hízás ellen. :-) Szóval rendeltünk is mindjárt egy champagne-t, méghozzá a Tattinger pincészettől. Anno James Bond is ezt itta a korai filmjeiben, csak utána váltott vodka martinire. Sőt, még volt valami más ital is, talán sör, nem? (Összeivott ő is mindent, nem csoda, hogy kemény lett!) Nem mondom, nagyon finom volt, és az előételekhez nagyon illett, mert  grillezett rákot ettünk, de én még mindig nem érzem azt a hatalmas különbséget az ízében, mint amennyi az árában megmutatkozik. Azért ha elém tennének egy egyszerű pezsit, meg egy champagne-t, már megtudnám állapítani a különbséget! Nem hiába, nagyon keményen dolgoztam rajta mindennap, hogy ezt elérjem.:-D 

Aztán kaptunk egy kis kedvességet, a séf ajándékát, bazsalikomos pestós fürjtojást, huu de finom volt, és ahhoz is tökéletes volt a pezsgő. De aztán megjöttek a steakek. És itt omlott össze a szépen, évek alatt felépített teóriám, miszerint a pezsgő mindenhez illik. Hát nem! Egyszerűen teljesen kioltották egymást. A pezsgő ízét elnyomta a steakek erőteljes íze, a pezsgő viszont nem hozta ki a húsok nagyszerű zamatát. Szóval bocsássatok meg nekem, hogy mindig arra biztattalak titeket, hogy mindenhez pezsgőt igyatok. :-) A steakekhez SOHA ne válasszatok pezsgőt. És mint már sokszor írtam, én egy rendes lány vagyok, ezért voltam olyan jófej, hogy nem kértem egy pohár vörösbort, inkább vizet ittam mellé. És hogy milyenek voltak a steakek? Valami elmondhatatlanul finomak. Egy ilyen válogatás tányért kértünk, amin 8 féle hús volt, az angus marhán át a magyar szürkemarháig, Amerikából, Ausztráliából. Mikor kihozták, csak lestem, hogy ennyi az egész??? Gondoltam, hogy itt csúnyán éhen maradunk. Nem lett igazam, még el is csomagoltattuk a maradékot. Szétolvadt a szádban a hús, és mindegyiknek annyira más karaktere volt, a lágyabb íztől az erőteljesebbig. Igazából mindegyikhez kellett volna bort kérnem, az lett volna az igazi, csak akkor tutti négykézláb hagyom el a helyet, mert a nyolc féléhez ha még csak egy-egy decit kérek, az is nagyon sok. Amit negatívumként tudnék mondani, az az, hogy a köretek elég felejthetőek voltak, kértem karamellizált hagymát, hát otthon finomabbat készítek, volt hozzá szarvasgombás krumplipüré, arról sem álmodok éjjelenként, és tejszínes paraj. Másrészt rettentő drága, és nem teljesen profi a kiszolgálás. De ezt leszámítva tökéletes volt, a tálalás, a poharak gyönyörűek (a fenti kép ott készült), a desszert is isteni volt. Örülök, hogy megkóstolhattam ezeket a nagyszerű húsokat, egy maradandó élmény marad!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://milyenbort.blog.hu/api/trackback/id/tr3113566135

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
avagy mihez, mit igyunk?
süti beállítások módosítása