avagy mihez, mit igyunk?

2015. november 26. 12:17 - Szeszmeralda

Borkészítés

...helyett, milyen bor illik a keleti konyhához?

 

szolo.jpg

Sziasztok!

 

Mielőtt rátérnék a "száraz tananyagra", el kell mondanom nektek, hogy tegnap este olyan, de olyan  finom vacsorát főztem, hogy még magamat is megleptem! :-) Lehet emlékeztek rá, hogy régebben volt a Népszabadságnak egy különkiadása, ízek, és kultúrák címmel, nem is tudom, talán 8-10 kötetes, és a francia konyhán át, az arabig, egész sok országot bemutatott. A hétvégén guacamolét csináltam, ezért elővettem a mexikói részt, és akkor láttam, hogy van benne egy érdekes fahéjas, cukkinis, répás, krumplis csirkecomb recept (persze a mexikói nevére nem emlékszem ),de csak  úgy felületesen átfutottam rajta. Aztán tegnap bevásároltam úgy, hogy a hozzávalókból nagyjából bármilyen vacsora lehet, (na jó, nem bármilyen) majd megszavazzuk otthon, hogy melyik legyen.( általában 3 lehetőség közül választhatunk ) Erre esett a döntés, de a lényeg, a lényeg, hogy a fahéjas hagymában pácolt csirkecombnak, és a zöldségeknek olyan isteni íze lett, hogy szégyen, gyalázat, de megettem 4 combot, míg a család férfi tagja csak kettőt...és nem éreztem azt, hogy "atyaisten, kidurranok". És még az a szaft!!! (Amúgy is rá vagyok kattanva a szaftra..) :-) Na és most jön a kérdés a  részetekről, hogy: "Na és milyen bort választottál hozzá?" Ööö, az igazság az, hogy mivel nem tudtam, hogy mi is lesz a vacsora, ezért nem vettem ezt figyelembe, hanem csak egy olyan fehérbort hoztam, amit nagyon, de nagyon szeretünk (Légli Ottó chardonnay), és töredelmesen be kell valljam, hogy nem érte meg a vacsorát... De ha komolyan akarok erre a kérdésre válaszolni, akkor én a tanulmányaim alapján azt mondanám, hogy egy cserszegi fűszerest ajánlanék mellé.  Ez a fajta nagyon illik az egzotikus , keleti ételekhez.  A szőlőfajta  fő jellemzője a fűszeres ,parfümös illat, ízvilágában felfedezhetőek  a keleti fűszerek, és nem utolsósorban ezt a szőlőfajtát Bakonyi Károly nemesítette, így egy igazi hungarikumról beszélhetünk! ( piros tramini, és irsai oliver keresztezésével)  Így  pl. az indiai konyhának remek kísérője,  hiszen ők elég sok fahéjat (és rengeteg más fűszert ) használnak. Mert ebben az ételben a fahéj a domináns íz, ehhez kell választanunk.

Ezt akár meg is jegyezhetitek, hogy a kínai, indiai, egzotikus fűszeres ételekhez mindig jó választás egy tramini, vagy egy cserszegi fűszeres ( aminek az egyik összetevője a piros tramini, mint ahogy fentebb említettem ).

Mára ennyi, ígérem, holnap folytatom a borkészítéssel!

ui.:Nekem sikerült a képet betenni, nézzétek el nekem, hogy nem tökéletes, de nekem ez is már nagy siker!

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://milyenbort.blog.hu/api/trackback/id/tr188116088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
avagy mihez, mit igyunk?
süti beállítások módosítása