avagy mihez, mit igyunk?

2017. november 29. 12:03 - Szeszmeralda

Olcsó bornak...

...nem mindig híg a leve

olcso_bor.jpg

Kicsit kiestem a körforgásból, ugyanis beteg voltam. No nem nagyon, csak egy kis meghűlés vert le a lábamról, de hát így jár az, aki a pezsgőtől felhevült testtel  órákat tölt kinn az erkélyen, ebben a kellemes meleg időben. De aggodalomra semmi ok, újra a régi fényemben pompázom. 

Nem tudom megfigyeltétek-e, hogy iszonyatosan felmentek a bor árak. Egy-két éve még olyan jó áron lehetett venni fehér, és rozé borokat, most meg már lassan 2 ezer forint alatt nem is találni. Ezért gondoltam, hogy adok nektek pár pénztárca barát tippet, mert gondolom nektek is van így karácsony tájékán bőven kiadásotok, de azért inni meg kell! És nincs is annál rosszabb, amikor veszel egy olcsó(bb) bort és az rossz. Természetesen mivel kezdhetném, hááát persze, hogy a Hungária extra dry-al, ami most a Tescoban 1399 forintért kapható! Szerintem ez azért nagyon jó vétel. Mint sokan tudjátok, én egy borüzletben dolgozom, én a nagykereskedőtől 1600-ért kapom. Egyszerűen képtelenek vagyunk ezekkel a nagy hiperekkel versenyezni. Jaaj, erről jut eszembe, a kedvencem az a vevő, aki nem is iszik, csak bejön, és elkezd hümmögni, meg sopánkodni, mint nagy hozzáértő, hogy: ühüm, látom azért itt belvárosi árak vannak...nah, ezen úgy fel tudom húzni magam, mert egyrészt én mindig törekszem arra, hogy normális ára legyen egy bornak, a másik az, hogy igen, ez a belváros, és itt azt is "meg kell fizetned", hogy én segítséget nyújtok, tanácsot adok, a borok megfelelően vannak tárolva. De leginkább az bosszant, hogy utána benyögi, hogy a kedvence a Varga pincészet. De mint tudjátok, igazi úrilány vagyok, ezért kedves mosollyal az ajkamon meghallgatom őket. No de vissza a best buy borokhoz. 

Most fedeztem fel a Tescoban az Egri Korona Borház borait, 1000 forintért olyan kiváló minőségű merlot lehet venni, hogy le a kalappal. De ha megnézitek a honlapjukat, 890-1500 forint között mozog az áruk, és azt kell mondjam, hogy eddig bármelyiket kóstoltam, mindegyik nagyon korrekt volt. És igazán szép a címkéjük is, szóval akár ajándéknak sem utolsó. 

A másik ilyen jó vétel a Koch borászat borai. Én már régóta szeretem őket, mert tényleg nagyon jó az ár-érték aránya. Kedvencem a chardonnay, de nagyon finom az irsai olivérjük is. Igazából tőlük csak fehéreket szoktam venni, de széles palettájuk van, érdemes megnéznetek a honlapjukat, tök jól néz ki. 

De itt vannak a Juhász Pincészet borai is, vörösbort már lehet kapni tőlük 800 forintért, semmi gond nincs vele, természetesen azért nem kell nagy csodát várni tőle, de teljesen jól ihatóak. Mi is forgalmazzuk őket, igaz, belvárosi áron:-). Egyetlen dolog, ami kicsit elveszi tőlük a kedvem az az, hogy némelyik boruk dugós. Tudjátok, amikor olyan dohos, állot pince illata van a dugónak, és a bornak is, nagyjából ihatatlan lesz, mert azt szellőztetéssel sem tudod megszüntetni. Tudjátok mi okozza ezt? Egy TCA nevű vegyület. Régebben utáltam a csavarzárat, de pont emiatt -na meg azért is, mert így ahogy hazaérsz, már ki tudod tekerni egyből a kupakot, nem kell vacakolni a dugóval:-) -úgy megszerettem, mert ugye itt ez nem fordulhat elő. Milyen rossz az már, amikor rákészülsz egy jó borra, és ki kell önteni. És milyen rossz az, mikor nincs helyette másik! De természetesen egy nagy vörösbort nem tudnék elképzelni csavarzárral, azért ahhoz hozzátartozik a nyitás szertartása.

 Abszolút kedvencem az Ikon borászat, azon belül is a rajnai rizling, és a chardonnay, szinte bárhol kaphatóak, és olyan 1000-1500 ft. körül mozognak, mint ahogy a vörösboraik is. De ha már Balaton, a Skizo borászatnak is nagyon klassz boraik vannak nagyon kellemes árfekvésben. 

Lényeg a lényeg, mindig nyitott szemmel kell járni, és figyelni az akciókat és kipróbálni olyan borokat is, amiket nem ismersz, mert tök kellemes meglepetések érhetik az embert! Sokszor egy-egy nagy bor is úgy le van árazva, hogy érdemes megvenni, nekem persze pont akkor nincs soha pénzem. :-)

De gondolom már betéve tudjátok: ha bármilyen kérdésetek van, forduljatok bizalommal Szeszmeraldához.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://milyenbort.blog.hu/api/trackback/id/tr613399917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
avagy mihez, mit igyunk?
süti beállítások módosítása